A vezetés kompromisszummentes szabadsága – a Michelin CrossClimate+, az évszakfüggetlen nyárigumi
Autógumi Michelin Nyári gumi

A vezetés kompromisszummentes szabadsága – a Michelin CrossClimate+, az évszakfüggetlen nyárigumi

Az évszakok egyre hirtelenebb változásával gépkocsivezetőként leginkább oly módon szembesülünk, hogy újra itt az ideje az aktuális évszaknak megfelelő gumiabroncs-cserének. Nem áll messze az igazságtól azt állítani, hogy a legtöbben szívesen kihagynánk az ezzel járó macerákat, csak hogy a különböző gumiabroncsok nem kis helyigényű tárolását említsük példaként. Úgy tűnik, ma már erre a problémára is akad megoldás, mégpedig a Michelin CrossClimate+ nyári gumi-abroncsának jóvoltából, amely egy télen is használható nyári gumi típus; és talán új fejezetet nyit a gumiabroncs-gyártás történetében.

A francia gyártó kifejezetten nyári gumi-kategóriába sorolja a CrossClimate+ gumiabroncsát, megkülönböztetve ezzel a se-se/is-is dilemmával bíró négyévszakos gumik körétől, már csak azért is, mert a Michelin állítását, – miszerint ez az abroncstípus ugyanolyan biztonságos vezetést tesz lehető havon is, mint száraz útviszonyok esetében – számos európai minőségellenőrző górcső alá vette, ideértve a német TÜV és Dekra vállalatokat is.

Az eredmény magáért beszélt, ugyanis hosszas vizsgálatsorozatok után egyedülálló módon 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF, „három hegycsúcs hópehely”) tanúsítással látták el a Michelin CrossClimate+ gumiabroncsait, ami azt jelenti, hogy egész évben használhatók, még azokban az országokban is, ahol a helyi közlekedési szabályzatban speciális téli felszereltséget írnak elő.

Joggal merül fel a kérdés, hogy mi lehet a CrossClimate+ titka; és a válasz pedig:

  1. a gumikeverék innovatív anyagösszetétele,
  2. a megújult futómintázat és
  3. a vállzónába beépülő EverGrip™ technológia.

  1. A szilika-alapú adalékkal javították a gumikeveréket, mely se nyáron sem pedig télen nem keményedik meg, így optimális tapadást nyújt, amellett csökkent üzemanyagfogyasztást eredményez. Ennek az innovatív újításnak köszönhetően az anyag rugalmassága lehetővé teszi, hogy az abroncs kitöltse az útfelület apró egyenetlenségeit, hidegben és melegben egyaránt, így biztosít optimális tapadást bármely évszakban, havas, vizes és száraz útfelületen egyaránt.

  2. Az egyedi, V-alakú futómintázatnak és az új, önzáró (3D) lamelláknak köszönhető csúszásmentes menetstabilitás tapasztalható. A változó, ferde szögű, V-alakba rendeződő mintázat teszi lehetővé az optimális tapadást havas felület esetében is.

Az oldalirányú erők ellensúlyozására a futófelület középső részén a gumiblokkok speciális szöget zárnak be. A hullámos formájú, különböző vastagságú és komplex geometriájú mély lamellák, apró karmokhoz hasonlóan szinte ,,kapaszkodnak” a havas felületen, így növelik meg az abroncs vonóerejét. A függőleges és oldalirányú hullámos lamellák önzáródóak, vagyis egymásra záródva merevebbé teszik a gumiabroncs futófelületét, így stabilabbá válik a mintázat, akár hosszirányú – fékezés vagy gyorsítás -, akár oldalirányú – kanyarodás – erők hatnak rá.

Emellett a hosszirányú erők ellensúlyozására az úgynevezett EverGrip™ technológiát alkalmazta a Michelin, amely révén a vállzóna blokkjai nagyobb szöget zárnak be. A kormányzás ezáltal pontosabb, és a menetteljesítmény száraz felületen általában jobb lesz. A beépített csúcstechnológiás innováció eredményeképpen stabilabb, merevebb futófelületű, vagyis száraz felületen pontosabban kormányozható és ellenállóbb abroncsot kaptunk.

A számos újítás mellett nem szabad megfeledkezni a CrossClimate+ nyári gumi-abroncs futófelület alá beépített új keverékről sem, mely az üzemi felmelegedés csökkentésével az üzemanyag-takarékosságra van jótékony hatással.

Összességében elmondható, hogy a Michelin a CrossClimate+ nyári gumi-abroncsával meglehetősen kitettek magukért a francia fejlesztőmérnökök, és – a maximális biztonságra helyezve a hangsúlyt -megfizethető áron csúcskategóriás terméket alkottak középkategóriás autók számára is.

Kép: Michelin

Szóljon hozzá!