Padlógázzal is kiváló teljesítmény szárazon és vízen – bemutatkozik a Hankook Ventus S1 Evo2 új nyárigumi-abroncsa
Autógumi Hankook Nyári gumi

Padlógázzal is kiváló teljesítmény szárazon és vízen – bemutatkozik a Hankook Ventus S1 Evo2 új nyárigumi-abroncsa

Néha lehet előny is, ha alapvetően nem vagyunk kompromisszumkészek, főként, ha a nyárigumi-választásunk alkalmával sem vagyunk hajlandók lemondani a kiváló vezetési teljesítményről és megszokott stílusunkról, pláne ha a gázpedálról sem szívesen húzzuk vissza a lábunkat csak azért, mert új évszakos gumikat szereltettünk fel autónkra. Jó hír, hogy mióta a Hankook bejelentette, hogy új nyárigumival jelentkezik az európai és a tengeren túli piacokon, azóta már nem is kell kompromisszumokat kötnünk e téren sem.

A Hankook idei újítása a prémiumkategóriás nyárigumi-abroncsok széles palettáját kívánja tovább bővíteni a Ventus S1 Evo2 névre keresztelt legújabb darabjával. Ez a gumiabroncs-típus nagy teljesítményű gumiabroncs, kiváló fékezési teljesítménnyel száraz és nedves útfelületen egyaránt, valamint, nagyon jó menetstabilitás és kormányozhatóság jellemzi, továbbá a Hankook mérnökeinek a gördülési ellenállást is sikerült jelentősen csökkenteni a csúcstechnológiás, magas tapadású sztirén-polimer-szilika keverékkel, mely az optimális nedves felületű tapadás mellett javítja az abroncs környezetkímélő jellemzőit is.

A Ventus S1 Evo 2 fejlett gyártástechnológiai eljárások során a többsugaras futófelülettel és a kétrétegű rayon szövetvázzal szintén hatékonyan támogatja a terepjellemzőket azáltal, hogy szélsőséges körülmények között is biztosítja a maximális futófelületi érintkezést az útburkolattal. A DTM által inspirálva az abroncs, három rétegű mintaelem kialakításával, a szélső mintaelemek speciális, lépcsőzetes elrendezésével, egyenletesen tapadó érintkezési felületet nyújt még előrehaladott kopás esetén is, amivel nagyon jó vonóerőátviteli teljesítményt tesz lehetővé az abroncs teljes élettartama alatt.

Innovatív fejlesztési eljárások révén a Hankook fejlesztőmérnökei – alacsony hőmérséklet mellett – a keverési idők növelésével jelentősen emelni tudták a korom- és gumimolekulák kötési arányát, és így célzottabb kapcsolódását voltak képesek elérni a futófelületi keverékben. Ennek eredményeképp alacsonyabb a hőfejlődés vezetés közben, – kiváló súrlódási mutatót produkálva -, amely pozitív hatást gyakorol a vezetési dinamikára és különösen a gördülési ellenállásra, valamint a kopási jellemzőkre is.

Továbbá egy friss fejlesztésű sztirén-polimer-szilika is jelentősen erősíti az abroncs tapadási mutatóit a kiváló fékezési és vonóerőátviteli teljesítmény érdekében nedves utakon. Ezt azzal is fokozza a Hankook a Ventus S1 Evo 2 esetében, hogy a futófelületen kialakított hosszanti csatornák aljából kiemelkedő felületnövelő hűtőbordákat alkalmaz, és ezek a vállrész mikroturbulenciát okozó kétlépcsős kerek mélyedéseivel kifinomult hűtőrendszert alkotnak, ami elősegíti a gyors hőleadást, ezáltal téve stabilabbá az irányíthatóságot, és így hosszabbítva meg a gumiabroncs élettartalmát is.

A nagyobb vezetési élmény biztosítása érdekében a Hankook Ventus S1 Evo 2 gumiabroncsa speciális, aerodinamikus oldalfal-kialakítással is rendelkezik, mely tovább csökkenti a gumiabroncs utastérben jelentkező zajszintjét és kiemeli a gumiabroncs sportos megjelenését is.

Jó hír nekünk, hogy a vadonatúj Hankook Ventus S1 Evo 2 nyárigumi-abroncsot kizárólag a vállalat ultramodern magyarországi gyárában, Rácalmáson gyártják. Először 17-19 collos méretben jelent meg 45-35 közötti sorozatban, 215-275 közötti futófelületi szélességgel, így a nagy teljesítményű kompakt autóktól a luxus limuzinokon át a sportkocsikig megfelelt a széles modellpalettának, az idei szezontól azonban még bővebb méretválasztékban áll az autósok rendelkezésére.

Szóljon hozzá!