Minden, amit tudni érdemes a Vredestein autógumikról
Vredestein

Minden, amit tudni érdemes a Vredestein autógumikról

A Vredestein az 1900-as évek elejétől, immáron több mint 100 éve foglalja el történelmi pozícióját a gumiabroncs gyártás piacán. A Vredesteint a világ egyik legrégebbi gumiabroncs gyártói között tartják számon és a mai napig az egyik legkiemelkedőbb minőségű, első osztályú gumiabroncsok vezető gyártója Európában.

A Vredestein történelmében a kezdő lépéseket még 1908-ban tette, amikor Emile Louis Constant Schiff megvásárolta a holland Guttapercha vállalatot, majd áthelyezve székhelyét új néven: Vredesteinként üzemel tovább. A Vredestein 1910-ben gyártotta le az első kerékpár gumiabroncsát és két évre rá már autógumikat készített. Az első saját tervezésű személygépjármű gumiabroncsukat 1955-ben dobták piacra Profilux néven, majd tíz évvel később elkészül a legelső téli gumiabroncsuk is, a: M&S 187.

Egy évre rá, már az első szövetöves radiál abroncsot, a Sprintet is kifejlesztik, melyet a Sprint Steel, az első acélöves radiál gumiabroncs követett 1972-ben. Az első átütő sikert 1979-ben érték el, amikor bemutatták a Vredestein Snow+ téli gumiabroncsot, mely megalapozza a cég vezető pozícióját a téli gumik piacán. Az első négy évszakos gumiabroncsot Quatrac néven árulták 1991-től. Ezt követően, két évre rá, a sport világába is belépett a gumigyártó és bemutatja az első versenyabroncsot a Vredestein Fortezza-t, amellyel azonnal meg is nyerik a kerékpáros világbajnokságot.

Kép: Vredestein

1995-től már magas szilikatartalmú technológiával készülnek a téli gumik, és megjelennek a Snowtrac kerekek, melyeket a nagy sebességekhez kifejlesztett Wintrac téligumi követett. Az első traktorhoz készült gumikat 1997-ben készítették Traxion és Traxion+ fantázianéven. Az első radiál munkagépabroncsokat 1999-től gurították le a futószalagról Floation Pro elnevezéssel. Még ebben az évben mutatták be az első Giugiaro olasz autótervező által megálmodott gumikat a Sportrac-ot.

A 2000-es évektől felgyorsult a technológia a vállaltnál és sorra vezették be innovatív gumiabroncsaikat: először 2001-ben a Sprint Classic-ot, amely kimondottan veterán autókhoz készültek, majd a TriComp kerékpár abronccsal szereztek olimpiai aranyérmet 2004-ben, majd a világon elsőként 270 km/óra feletti sebességre is képes kerekeket dobnak a piacra. Sorra nyerik a versenyeket az ő gumijaikkal felszerelt autók és biciklik, még 2009-ben a céget meg nem vásárolja az Apollo Tyres Ltd gumiabroncs gyártó vállalat.
Az átalakítások és átszervezések után már mezőgazdasági abroncsokat is szélesebb körben kezdett el gyártani a gyáróriás és 2013-ban bemutatkozik az első kombájnabroncs, a Traxion Cereall. Még ebben az évben eléri a 300 km/órás sebességű teljesítményt a Wintrac Xtreme S gumijuk is. A gyár tovább fejleszti minden típusú abroncsait, amelynek az eredményeként 2015-ben megkapják a német DLG kutatóintézet jóváhagyását és DKG termékdíj formájában nemzetközi elismerésben is részesül a Nemzetközi Gumikonferencián. Végül 2017-ben a gyár egy új gyártóüzemet indított, pont Magyarországon.

A Vredestein Wintrac Xtreme S gumiabroncs reklámvideóját itt tudjuk megtekinteni:

Vredestein téli gumik

Mint tudjuk, ha tartósan 7 Celsius fok alá csökken a kinti hőmérséklet, ideje téli gumira váltani. A hideg aszfalton, a nedves, havas vagy jeges útviszonyok közepette az autók ugyanis nem képesek ugyanazt a fékezési távot és vezetési biztonságot kínálni, mint enyhébb időkben. A kizárólag nyári gumikkal felszerelt autók fékezési távolsága, többszöröse is lehet egy jó téligumival ellátott személygépjárműnek. Sokan a négy évszakos gumikban látják a lehetőségeket, hogy áthidalják a kerékcserékből adódó plusz költségeket, de egy téli gumi mindig sokkal megbízhatóbb mint a télen-nyáron egyaránt használható négyévszakos kerekek.

A Vredestein az egyik legkiválóbb ár-érték arányú téligumikkal van jelen a piacon. Az áruk a budget kategóriában van, még minőségük sokszor a prémium kerekekével vetekszik. Ez köszönhető az egyedi mintázatnak és a sok éven át tartó gumiösszetétel fejlesztéseknek. A Vredestein laborjában ugyanis sok éves teszteket végeznek mind szimulált mind valós, versenypályás környezetben, mielőtt a kerekek a boltokba kerülnének. A téligumik képesek a legcudarabb időjárásban is a biztonságos közlekedésre egyenes útszakaszon és kanyarokban egyaránt.

Kép: Pinterest

A Vredestein téli gumik egyik kiemelt jellegzetessége, hogy a nedves útszakaszon hihetetlenül jól tapadnak. Ezt a 2016-os ADAC független autógumi teszt is alátámasztotta. A prémium árkategóriás kerekeket is felsorakoztató versenyben kiemelkedő, negyedik helyezett lett a Vredestein Snowtrac 5 összpontozással és „Ajánlott!” besorolást kapott 185/65 R15-ös gumiabroncs méretben. 2017- ben, már ugyanez a gumiabroncs csak a 7. helyre volt elegendő 195/65 R15-ös méretben. A nagyobb méretekben is jól szerepelt, bár az össz pontozása csupán a 10. helyre volt elegendő, még így is.

Ajánlott kategóriába sorolták a Vredestein Wintrac Extreme S gumiabroncsot, amely 2016-ban az ADAC teszten 225/45 R17-es kategóriában remekelt. 2015-ben a nagyobb gumiméretek között a Vredestein Snowtrac 5 mérettette meg magát és a 7. helyet szerezte meg 205/55 R16-os gumiméret kategóriában. Az előző évben, 2014-ben is az előkelő 7. helyezést szerezte meg a Vredestein Snowtrack 3 a 175/65 R14-es gumiméretek között. 201b-ban ugyanez a gumi 185/60 R15-ös méretben a 8. Ajánlott helyre került, ami előző évben még csak a 9. helyre volt elegendő 165/70 R14 gumiabroncs méretben és 8. helyre 205/55 R16-os méretben. Látható tehát, hogy az évek múlásával a Vredestein egyre előkelőbb helyekre kúszott fel és egyre minőségibb gumikat készít.

Az ADAC gumiabroncs tesztek visszamenőleg is megtekinthetőek a következő linken keresztül.

Vredestein nyári gumik

A tartós melegben elengedhetetlen, hogy az autókat kimondottan nyári gumiabroncsokkal szereljük fel. Magyarországon is jellemző ugyanis, hogy a hőmérséklet napközben akár 30-35 fokot is eléri a június és augusztus közötti időszakokban. A nyári évszak forró viszontagságai egy téli gumival ellátott személygépkocsin tragédiával is végződhetnek, ugyanis a kemény keverékű gumiabroncs a forró aszfalton sokkal jobban kopik, így csökkentve a szükséges féktávolságot és a biztonságot. Ez különösen a nagy sebességgel közlekedő autópályákon okozhat baleseteket. Áthidaló megoldás, a négy évszakos gumi, viszont azt is elsősorban enyhébb időjárásokhoz és rövidebb távokhoz ajánlják a szakemberek.

A Vredestein nyári gumiabroncsai úgy lettek kifejlesztve, hogy azok a legmelegebb aszfalton is jó irányíthatóság mellett legyenek képesek megtartani az autót, egyenes és kanyargós utakon is. A nagy sebesség mellett is kiváló féktávolságot kínáló Vredestein nyári gumiabroncsok nem csak az utazási zajjal kínálnak kényelmes utazási élményt, de a tapadásuk miatt üzemanyag optimalizáló hatásuk miatt is kímélik az autó tulajdonosok pénztárcáját. A gumik bordázata a nyári évszaknak megfelelő, lamellái hosszú tesztelési időszakon keresztül kialakított, tökéletes precizitásról árulkodnak. A nagy vízelvezető csatornák pedig a nedves útszakaszokon is biztonságban tudják az autót az úton tartani.

Akárcsak a Vredestein téli gumik, a Vredestein nyári gumiabroncsok is „Jó” és „Ajánlott” kategóriákba sorolták az ADAC teszteken. 2017-ben a 195/65 R15 gumiméretek között a 8. helyet érte el a Vredestein Sporttrac 5, még 2016-ban ugyanez a gumiabroncs, a Vredestein Sporttrac 5 185/65 R15 gumiabroncs méretben az arany érmet, az első helyet érdemelte ki, „Jó” besorolással. A gumiabroncs a száraz úton nagyon jól teljesített és nedves úton is kiváló értékelést kapott, a zajkomfort volt a legmagasabb pontszáma mely így is a mezőny egyik legjobbja volt. Üzemanyag fogyasztása rendkívüli és a kopása is eget rengetően alacsony pontot ért el. Ugyanebben az évben, a sportos, nagy gumiabroncsok között is remekelt a Vredestein, ugyanis a 4. helyet érte el 225/45 R17 méretek között is az összesített pontozásban Vredestein Ultrac Vorti gumiabroncsával. Az előző évben, 2015-ben a Vrtedestein Sporttrac 5 az 5. helyezett lett a Continental, Goodyear, Nokian és a Dunlop mögött, de még így is a legjobb: „Jó” besorolást kapta 185/60 R14-es méretben.

A korábbi évben, 2014-ben 175/65 R14-es kategóriában a 10. helyen végzett a Vredestein T-Trac 2. és a 7. helyet szerezte meg 195/65 R15 méretben a Vredestein Sporttrac 5. Ugyanez a gumiabroncs az előző évben, 2014-ben 185/60 R15-ös gumiméretben az 5. helyet szerezte meg „Jó” minősítéssel. 2012-ben valamiért kimaradtak a Vredestein gumik a tesztelésből, pedig azt megelőző évben 2011-ben a Vredestein Sportrac 3V az első helyezést érte el a 195/65 R15 méretek között, szintén „Jó” besorolással.

A Vredestein Spotrac 3 gumit közelebbről a következő linken keresztül tekinthetjük meg:

Vredestein négy évszakos gumik

A négy évszakos gumiabroncsok ideális megoldást nyújtanak az olyan helyzetekben, amikor rövidebb távokra vagy városon belüli autókázásra használjuk gépkocsinkat. A költséghatékony megoldás megspórolja nekünk a téli és nyári gumiabroncs garnitúra árát és a kerékcsere költségeit is. Nem kell továbbá gondolkodnunk az időszakos gumiabroncs tárolásokon sem. Az enyhébb időszakokban tökéletes megoldást nyújt a legtöbb négyévszakos gumi, de a téliesített és hó pehely szimbólummal ellátott gumik akár a hideg hóban is remekül megállják a helyüket.

A Vredestein több négy évszakos gumiabronccsal is jelen van a piacon mind személygépjármű, mind kisteherautó mind pedig terepjáró kategóriában. A személyautókra szerelhető négy évszakos Vredestein autógumik közül a legnépszerűbb a Vredestein Quatrac 5, a Vredestein Quatrac Lite és a Vredestein Quatrac 3.

A Vredestein Quatrac 5 egy igen népszerű négy évszakos gumiabroncs, amely az egyik legjobb ár-érték arányú jelenleg is a piacon. A budget árkategóriás termék kiváló tapadást kínál mint száraz mind nedves utakon hideg és meleg évszakokban is. Az AutoBild 2016-ban ezért „Jó” minősítéssel jutalmazta 205/55 R16 gumiabroncs kategóriában. Az AutoBild Allrad 215/60 R16-os méretben a legjobb „Példás” minősítést adományozta a keréknek. A 2015-ös évben 2015/65 R16 gumiméretben szintén megnyerte a „Példás” minősítést és az Auto Express is a legjobb, „Példás” osztályba sorolta a 205/55 R16 gumiabroncs méretek között.

A Vredestein Quatrac 5 jól teljesít az EU-s gumiabroncs jelölés mindhárom szempontja szerint, így kiérdemelte a „zöld gumiabroncs” megnevezést. A négy évszakos abroncson megtalálható a három hegycsúcsos és hópelyhes szimbólum is és a szabványos M&S kóddal is rendelkezik. Így tehát a Vredestein Quatrac 5 megfelel a téli gumiabroncsokat kötelezővé tevő országok érvényben lévő irányelveinek. Azaz ezzel a négy évszakos gumival bárhol autókázhatunk büntetés nélkül, télen is.

A Vredestein Quatrac 5 informatív reklámvideója a következő linken keresztül tekinthető meg:

Vredestein terepjáró gumik

A legtöbb gumiabroncs gyártó nem csak személyautókra, de teherautókra, kisteher gépjárművekre, motorbiciklikre, kerékpárokra és négy kerék meghajtású terepjárókra is készít gumiabroncsokat. A Vredestein is remekel a 4×4 és SUV kategóriás terepjárók kerékgyártásában. A városi terepjárók és 4×4 meghajtású terepjárók világában kiemelkedően fontos, hogy a kerekek erősek és terhelhetőek legyenek. A terepjáró gumiknak mindig is ellenállónak kellett lenniük az időjárási viszontagságokkal szemben. Akár télen, akár nyáron, jól kell viselkedniük nem csak aszfalton, de saras, havas, homokos és nedves talajon is. A gumik bordázatát pedig ez alapján alakították ki, hogy tökéletesen megfeleljen a terepjárók egyedi igényeinek.

Vredestein gumi telepjáróra

A Vredestein minden kategóriában gyárt terepjáró gumiabroncsokat. A Vredestein Ultrac SUV Sessanta egy rendkívül tartós nyári terepjáró gumiabroncs, amely egyedi mintázatát messziről fel lehet ismerni. A jellegzetes ferde sávok és a két oldalon lévő „bevágások” teszik strapabíróvá a nyári időszakban ezt a kereket. A téli terepjáró gumik közül a Vredestein Nextreme SUV és a Vredestein Wintrac 4 xtreme kiemelt kerekek, melyek bordázata szintén rendkívülinek mondható, de ezek mégis hosszú idő fejlesztésének eredményei. A négyévszakos gumiabroncsok közül a Vredesteni Quatrac 3 SUV készült terepjárók számára.

A gumiabroncs gyáróriás egyik kiemelkedő terepjáró gumiabroncsa, a Vredestein Ultrac Vorti amely egy nyári gumi kimondottan terepjárók számára. A 70 dB-es zajhatás mellett E osztályú üzemanyag fogyasztás mellett „B” kategóriás nedves talajon mért tapadást biztosít. Ez kiemelten jó teljesítmény. A prémium szegmensben, többe között 245/45 R20-as méretben is gyártott gumiabroncsa egy letisztult külső mögé zárt nagy teljesítményt takar. A gumi különlegessége, hogy Y sebességindex-szel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy akár 300 km/órás sebesség esetén is használható. A gumi kiválóan egyesíti a legfejlettebb technológiákat, a kiemelkedő dizájnt és a biztonsági szempontokat.

Vredestein teherautó gumik

A teherautó gumik nagy terhelésnek vannak kitéve hosszú úton, tartósan. Ezért kiemelkedően fontos, hogy a kamionokra, teherautókra és kisteher gépjárművekre is minőségi gumiabroncsok kerüljenek. A gumik minőségével növelhető a biztonság és elkerülhetőek a közúti balesetek jelentős része. A jellemzően nagy méretűek, széles és vastag falú kerekek minden gumiabroncs gyártó cég különlegességei, hiszen ezen kerekek általában újra vághatóak. Azaz a lekopott réteg alatt újabb lamellák, árkok véshetőek egy bizonyos szintig a kerekekben. Ezeket a kerekeket így tovább tudják a közutakon biztonságban használni.

A legnépszerűbb Vredestein kisteher gumiabroncsok remekül teljesítenek mind a téli, mind a nyári időszakokban. A négyévszakos kisteher gumik közül kiemelt a Vredestein Comptrac 2 All Season, a Vredestein Comtrac All Season, a Vredestein Quatrac 3 és a Vredetein Quatrac 5. A kimondottan nyári időszakokra szánt Vredestein Comtrac és a téli hónapokra szánt Vredestein Comtrac Winter pedig a különböző évszakokhoz tartozó útviszonyokhoz igazodik és a teherszállító gépjárművekre kínál biztonságos közlekedést.

A gyár 40. szülinapján nyílt Vredestein üzem Magyarországon

A Vredestein gumiabroncs gyár 2017 április 10-én nyitotta meg kapuit Magyarországon. A gyöngyöshalászi gumiabroncs gyár 475 millió eurós beruházásból valósult meg és 72 hektáron terül el. Ez az egyik legnagyobb ilyen jellegű ipari ráfordítás ma Magyarországon. A gyár alig 100 km-re található Budapesttől és ez a z Apolli Tyres első, Indián kívüli zöldmezős beruházása. A cég már most több mint 300 magasan képzett mérnököt, technikust és abroncsgyártó szakembert alkalmaz.

A modern technológiát felsorakoztató cégben a legmodernebb eszközökkel és felszerelésekkel készítik el a minőségi Vredestein gumikat. A magas szinten automatizált gyárban kulcsfontosságú szerepet kapott az informatika és a robotika. Az alkalmazottak pedig 2 hónapos képzésben vesznek részt, hogy elsajátíthassák a modern gépek kezelésének határozott lépéseit. A gyáróriás duális képzésekkel is segíti az ifjú korosztályt és egy gyöngyösi és egy hevesi középiskolával, valamint a Miskolci Egyetemmel is szoros együttműködésben állnak.

A gyár csupán 2 év alatt készült el és a tervek szerint évente 5 és fél millió gumiabroncsot gyárt személygépjárművekre és kisteherautókra. Ezenkívül buszokra, teherautókra is több mint 675 ezer gumit kívánnak legördíteni a gyártósorokról. Az Apollo Tyres ma már a világ 17. legnagyobb gumigyártója és összesen 16.000 embert foglalkoztatnak világszerte és naponta 1.600 tonna árut gyártanak. A Magyar és Indiai gyártás mellett Hollandiában és Afrikában is jelen vannak.

Ezek az autók jönnek ki Vredestein gumival a szalonból

A Vredestein egy holland cégnek már most is szállít pótkerék-abroncsokat, de a Magyar gyárból már most is folyamatos tárgyalások folynak, hogy egyes BMW és Audi modellek az itt készült gumiabroncsokkal felszerelve kerüljenek a közutakra. Ezek a gumik első körben még az indiai gyárból érkeznek majd, de a magyarországi gyár is felkészülten várja a neves autógyárak megrendeléseit.
Az első becslések szerint negyed millió tonna tömegű éves kibocsátást fogadnak majd az autógyártók fogadni.

Kép: Pinterest

A gyár persze ezt bőven tudja teljesíteni és későbbi fejlesztésekre és bővítésekre is lehetőség van, ha szükséges. A vállalat nagyon elkötelezett a beruházás mellett. A nyersanyagot például európai beszállítók fogják biztosítani és az acélhuzalokat magyarországi beszállítóktól várják, a nyersgumi fog egyedül Ázsiából érkezni. Minőség tekintetében nincs különbség a más-más gyárakban készült Vredestein gumiabroncsok között. Így a holland, az indiai, az afrikai és a magyar Vredestein gumik is mind kiváló minőségűek és magas biztonsági fokkal rendelkező gumiabroncsokként látják meg a napvilágot.

Vredestein gumik a sportban

A Vredestein gumiabroncs gyár is több sportban jeleskedik és vesz részt termékeivel. Érdekesség, hogy a Vredestein nem csak a motorsportban és az autóversenyzésben hanem a versenybicikliben is otthon érzi magát. Több, minőségi versenykerékpárra is készítenek kiváló gumiabroncsokat. A gumik jellemzője, hogy kiváló tapadást, alacsony gördülési ellenállást, kiváló defektellenállást kínálnak a kétkerekű versenyzők számára. A legismertebb Vredestein verseny kerékpár gumiabroncsok: a Fortezza Senso Superiore, a Fortezza Sanso T All Weather, a Freccia és a Freccia T, a Fortezza Senso A.W. Superlite, a Fortezza Senso Xtreme Weather, valamint a Fiammante Rigid és Folding.

A Vredestein versenykerékpárokra készült gumikról egy izgalmas videó összeállítás is felkerült az internetre, amely a következő linken keresztül tekinthető meg:

Magyarországon a Vredestein a névadó szponzora volt többször is a Miskolci Rally-nak is, ezzel is szimbolizálva elhivatottságát a sportág iránt. A Vredestein vereseny gumijait előszeretettel használják több típusú autóversenyeket is, rövid vagy hosszabb távon, valamint extrémebb körülmények között is. A rally is egy ilyen, nagy igénybevételt követelő autóverseny, ahol a Vredestein bizonyíthat, más autógumi gyártó cégekkel szemben, hogy gumiabroncsai mennyire strapa bíróak.

Vredestein gumiabroncs klasszikusok

A Vredestein kimondottan az Old Timer-ekre és klasszikus, régi autó csodákra is készít stílusos, egyedi, korhű gumiabroncsokat. A Vredestein Sprint Classic márkanéven forgalomba került gumiabroncs sorozat a gyártó szerint, tökéletesíti a klasszikus autók megjelenítését. Az abroncsokat kifejezetten az olyan igényes autó rajongók számára fejlesztették ki, akik számára fontos a stílus, a minőség, az elegancia és ügyelnek a formatervezett kivitelezésre.

A Vredestein vezető szerepet tölt be a klasszikus abroncsok szegmensében és nemrégiben ezt a technológiát továbbfejlesztették, így mára már szilikatartalmú klasszikus gumikat is gyártanak. A Vredestein széles választékot kínál a klasszikus gépjármű rajongók számára: a Vredestein Sprint Classic mellett a Vredestein Grip Classic és a Vredestein Snow Classic is várja az autó gyűjtők megrendeléseit. A klasszikus kerekeket olyan gépjárművekre szánják mint a Bentley, az Aston Martin DB5 vagy a Volkswagen Beetle.

A ritka klasszikusokat és exkluzív autókat felvonultató Zoute Grand Prix 2016-os futamát szintén a Vredestein szponzorálta, névadóként. A rendezvény fénypontjai a Bizzarrini 5300 Gt, a Ferrari 250 GT, a Bugatti T57 Ventoux és a Lamborghini Aventador voltak. A Vredestein által fémjelzett versenyt végül egy 1961-es Porsche 356B nyerte. A rendezvényre kilátogatók egy nívós, egyedi rendezvényen vehettek részt. A rendezvény hivatalos honlapján további részleteket is megtudhatunk a versenyről: https://www.zoutegrandprix.be

Vredestein, a mezőgazdaságban is otthon

A munkagépek széles áruválasztékával hódít a Vredestein, amely a legkülönfélébb mezőgazdasági járműveknek kínál minőségi gumiabroncsokat. A Vredestein egyik legújabb akciójakeretében pedig az Implement Radiál Flotation Trac/Pro, a Traktor széria Triaxion+, a Traktor XXL széria és az Agri Undustriál Traxion Versa/Endurion gumiabroncsok vásárlása esetén 25.000 – 100.000 Forintot visszatérít a gyártó a vásárlás árából 2017 szeptember 10 és 2017 december 1 között.

A Vredestein egy új kampányt is indított #LIVETHELAND néven, amely az ember és a gép teljesítményére és szabadságára öszpontosít.

A kampány a gazdálkodók és a környezetük közötti kapcsolatot hivatott bemutatni, melyhez a Vredestein gumiabroncsok megbízható, hosszú távú partnereik. A kampány szlogenje: „Érezze a szabadságot. Élje át a teljesítményt.” A kampányban nagy hangsúlyt fektet a Vredestein arra, hogy a gazdálkodók, földművesek saját döntéseket hozhassanak és gépek miatt ne kelljen lemondaniuk a természet előnyeiről sem. A kampány bemutatja, hogy a Vredestein gumiabroncsokkal a gazdák időt és pénzt takaríthatnak meg, amelyet magánéletükre vagy szakmai életükre tudnak majd fordítani.

A Vredestein minőségének zálogaként a Traxion+ és a Traxion XXL gumiabroncsok elnyerték a DLG elismerését a legutóbbi Hannoverben megrendezésre kerülő Agritechnica mezőgazdasági kiállításon. A DLG nem más, mint egy német vizsgálati és kutatóintézet, amely minkét gumiabroncsot alapos vizsgálatnak vetette alá. A vizsgálat eredményeként elnyerte mindkét gumi a „DLG certified” tanúsítványt. Így most már hivatalosan is a Traxion+, a prémium szegmens vezető gumiabroncsa és a Traxion XXL 7,5%-kal jobb értékeket mutatott mint a referenciaként használt másik gumiabroncs.
Az Agritechnica kiállítás honlapján további részletekről is olvashatunk: https://www.agritechnica.com/

Szóljon hozzá!