Idei nyári gumi teszt – nem csak a nívóról szól
Autógumi Autógumi tesztek Nyári gumi

Idei nyári gumi teszt – nem csak a nívóról szól

Lakásunkat időközönként renováljuk; fogaink romlását megelőzendő: legalább félévente fogorvoshoz járunk; a gumiabroncs karbantartása érdekében mindezt nyári gumi teszt alá vetik évente a szakemberek, hogy minél huzamosabb ideig szolgálhassák „gazdáikat.”

Korunk testhezálló jelzőjeként a „gyors” jeleskedik, amely jelző ritmusmódosulásban részesítette az emberi élet számos területét, ugyanakkor a gumiiparban a gumiabroncs kritikus sebességtűrési növelésének munkálatait is előidézte.

A nyári gumi teszt mibenlétéről

Mindazon gépjármű-tulajdonosok, akik figyelemmel követték az idei ADAC nyári gumi teszt menetét, már tudhatnak a próba eredményeiről.

Az már nem meglepő kijelentés, mely szólásként söpört végig a társadalmunkon, hogy: nem mindig a drága termékek képviselik a kiugróan minőségi tulajdonságokat magukon (természetesen ez nem egy általánosítható nézet), hiszen az idei ADAC-teszten példa gyanánt a Michelin Latitude Tour HP (mintázat-téren) „csupán” az utolsó előtti helyig bírt felkapaszkodni.

Mindehhez csupán annyi hozzáfűznivaló engedtessen meg, hogy: Ahol kevés a versenytárs, ott esetleg könnyebb előrébb kerülni, másrészt viszont sokkal nehezebb fejlődni – Stipsicz András szavait idézve.

„Gyenge” vs. „Erős” klasszis – valóban ennyiről van szó?

Mit szükséges az idei nyári gumi teszt alapján (egyebek mellett – természetesen) konzekvenciaként levonnunk? Nem kevesebbet, minthogy a felfokozott színvonal erőpróba-tartomány az igényekhez megfelelően igazodott. Tudniillik minden –az autó- és gumiiparban magát képviselő szereplő, szó ami szó: kitett magáért.

Ennek rezüméje az lehet, hogy mind a „kiváló” kategóriás gumiabroncsok, mind a „megfelelők” tulajdonképpen győzelmet arattak, hiszen a mezőny maga erős volt. Nem utolsó tényezőként hozható szóba, hogy másmilyen következtetésre juthatunk abban az esetben, ha példaképpen (egy osztály analógiáját kiindulópontnak tekintve) egy száz jelentkezőből álló megmérettetés-csatamezőn 70 gyenge és 30 kiváló tanuló méri össze az erejét, mint ha ez nagyobb számértékkel jelenik meg a kiválóak javára.

Az idei „dobogósok” az ADAC mércéjével

A nyári gumi teszt idei aranyérmeseként a Pirelli Cinturato P1 Verde lett, ezüstérmese a Bridgestone Turanza T001, valamint bronzérmese a Continental Premium Contact.

A teszt folyamán a kompakt autókra és a hobbiterepjárókra történő vizsgálatokra került sor.

Minden kocsitulajdonos megleli a: mind az igényeihez, személygépkocsijához, mind pedig a pénztárcájához leginkább igazodni képes alternatívákat, legyen szó, akár prémium, középkategóriás, akár jutányosabb áron hozzáférhető gumiabroncs-fajtáról. Ne feledjük, hogy a gyártók minden kategóriához tartozó tulajdonos kívánalmainak igyekeznek megfelelni.

A hangsúly itt sem kevesebbre esik, mint a biztonság, a tartósság, és a terhelhetőség szem előtt tartására.

A nyári gumi tesztelése arra született válaszopcióként (is) számon tartható, mely arra a kérdésre felel, hogy: milyen nyári gumit vegyünk idén, ha már a tavalyi abroncsokat nem tudjuk használatba léptetni?

Szóljon hozzá!