A Ford Mustang Fastback
Ford

A Ford Mustang Fastback

Egyszerűen öröm ránézni a ford mustang Fastback-re. Egy ultramodern testbe sikerült végre beöltöztetni a mustangot. Hosszúkás motorháztetejének köszönhetően a légellenállás csökkent, sokkal könnyedebben szeli a levegőt mustangunk A leszorító erőt az első légbeömlő növeli így egészen különleges teljesítményre képes a mustang. Ezt a mesterművet vezetni sem egy hétköznapi élménynek számít, így azoknak ajánljuk, akik nem hétköznapi kocsikázásra vásárolnának egy új autót.

Ebbe az autóba csak egyszer kell beleülni és onnantól már senki sem akar kiszállni belőle. A hiedelmekkel ellentétben még akár a megfizethető kategóriába is sorolható, ha nem hétköznapi megoldásra vágyunk.

Egy fekete ford Mustang GT nem csak azokat tudja elbűvölni, akik éppen benne ülnek

Jellegzetes hangjánál fogva még az utcán járókelők is elképedve nézek ezt a csodaautót, hiszen ezt nem lehet nem meghallani és ezután természetesen észrevenni. Az autóra tapadó tekintetek szinte bárhonnan, bármelyik irányból érkezhetnek. Fiatalok és idősek egyaránt érdeklődve fordulnak a hang és az autó irányába. Sokak szerint a ford mustang 20 és 30 millió forint közötti összegbe kerül és 20 literes átlagfogyasztással bír, de ezt korántsem igaz. Tesztek is igazolják, hogy 15-16 liter közé tehető a fogyasztása. Az árlistákból pedig tisztán kivehető, hogy 15,5 millió forintért már meg lehet vásárolni.

Pár szó a menetstabilizáló elektronikáról

Különös figyelmet kíván a ford mustang menetstabilizáló elektronikája, hiszen más autókkal ellentétben itt némi mókára is hagy lehetőséget. Az ESC rendszer kifejezetten érzi, hol van az a határ, amikor tényleg bele kell szólnia a vezetési élménybe. Nagyon intelligens módon avatkozik be a gépjármű vezetésébe, amely az autó szerelmeseinek igen jó hír. Némi túlkormányozottságot is megenged, így akár egy kicsit driftelni is lehet vele.

Még az ellenkormányzásra is enged némi lehetőséget móka közben. Itt egyszerűen nem lehet hibázni akkor sem, ha hosszan rajta tartjuk lábunkat a gázpedálon és akkor sem, ha hirtelen elvesszük azt. Track programra átkapcsolva pedig teljesen meg lehet szüntetni a felügyeletet.

Milyen a műszerfal?

A ford mustang műszerfalán egy kis menüben nagyon érdekes dolgokat találhatunk. Itt meg lehet tekinteni a turbónyomást, találunk itt egy stoppert és nyomon követhetjük az olajnyomást is. A Line Lock funkció minden GT modellben szériának számít.

Műszerfal: Ford Mustang Fastback

Ennek segítségével a hátsó gumikat fel tudjuk melegíteni és még álló helyzetben lehet aktiválni. A fékek ekkor az első kerekeket fogják meg, a hátsókat pedig pörgethetjük egészen addig, amíg füstölésig nem jutunk.

Felengedéskor pedig úgy indul el mintha álló helyzetből indulnánk. Ezt az élményt nem mindenki használja ki, hiszen ekkor a kerekek nagyon kopnak és a környezetet is szennyezzük, de akad olyan is, akinek ez hatalmas élményt jelent.

Családi autónak nem annyira ideális

A ford mustang családi autónak nem annyira ideális, mert bár elfér hátul a gyermekülés, mire odáig jutunk, hogy a kicsi beszálljon, lehet, hogy megőszülünk. Túl magas a küszöb, amin át kell lépni, az egész első ülést előre kell csúsztatni ahhoz, hogy bárki hátra tudjon beszállni és természetesen ezt villanymotorok segítik, így meg kell várni azt is, hogy az ülés előre csússzon. A villanyomtorok ezt a feladatot meglehetősen lassan látják el, így tényleg sokáig kell várni azzal a beszállással.

Ezután pedig azt is meg kell várni, hogy a motorok visszaengedjék az ülést eredeti helyükre, de ott még egy finomhangolásra is szükség van, így arra is időt kell szakítani. Az első ülések elég kényelmesek, de lehet rendelni Recaro üléseket is bele némi felár ellenében. A belső térben találunk pár stílusos megoldást is. Ilyen a „Mustang Since 1964” plakett, a bőrkárpitozás, a kormányagy, a középkonzol kapcsoló.

Kép: Ford

Szóljon hozzá!