A 2018-as KIA Stinger GT teszt
Autózás KIA

A 2018-as KIA Stinger GT teszt

Jövőre már az utakat hasíthatja a koreaiak nagy dobása, a Kia Stinger GT. A néhány évvel ezelőtt még csak koncepcióként létező csodaautó ugyanis megvalósult, egy igazi ötajtós kupé személyében. Az autó tulajdonságai és külleme már most tértre kényszerítheti a legnagyobb német, prémium autógyártó cégeket is. A KIA Stinger ugyanis méltó konkurenciája lesz a legnagyobb márkáknak. A KIA egyébként is már évek óta bizonyít, hogy helye van a palettán, hiszen kínálata már szinte az összes személyautó szegmenst lefedi.

A KIA kínálatában a városi autóktól a terepjárókig mindenki megtalálja magának az ideális négykerekűt. Azonban most azok is, akik a nagy teljesítményű motort és a sportos megjelenést hiányolták, magukénak érezhetik a KIA Stingert, hiszen a 2011-ben bemutatott GT Concept, 6 év alatt ugyan, de elkészült. Ez a sportos autótípus leginkább a német autógyártók kínálatára emlékeztet, hiszen ők már régóta rendelkeznek ezzel a vonallal különböző modellek által.

Ebből a gyártó sem csinált egyébként titkot, nyíltan vállalták, hogy az új KIA Stringer a BMW 4 Gran Coupé konkurenciája kíván lenni, ám külsőre inkább az Audi A7-re hajaz.

A Kia Stringer számokban

Akárcsak más tulajdonságaiban, a rövid első túlnyúlásban is a német konkurenciáira kíván ütni a Stinger. Ez valószínűleg az Auditól átigazolt formatervező érdeme is. Az autó kialakítása közben ügyeltek arra, hogy a belső kellően tágas legyen elől és hátul is, illetve az anyagok minősége is a prémium kategóriás szintet hozza.

A Kia Stinger hosszúsága 4830 mm, szélessége 1870 mm, magassága pedig 1400 mm. A tengelytáv 2905 mm, csomagtere pedig modelltől függően 406-1114 literes. Egy négytagú család tehát vidáman elfér csomagokkal együtt ebben a gyönyörű, kényelmes és tágas luxusautóban.

A Kia Stinger elérhető két benzines és egy dízelmotoros változatban is. A motorok hengerűrtartalma 1998 és 3342 között mozog, a szelepek száma 4/16 a 2.0 T-GDI és a 2.2 CRDi esetében, még a 3.3 T-GDI esetében 6/24. A váltó rendelhető automata és 8 sebességes manuális változatban is. Teljesítmény tekintetében 200 LE, 255 LE és 370 LE jellemzi az autóba épített motorokat melyekhez 353 – 510 Nm nyomaték társul.

A leggyorsabban 100 km/h sebességre a KIA Stinger GT változata gyorsul, ehhez mindössze 4,9 másodpercre van szüksége. Az autók végsebessége elérheti a 270 km/órát is. 100 kilométeren a leggyengébb motor 8 liter alatt fogyaszt, a legerőssebb pedig alig több mint 10 litert eszik. A CO2 kibocsájtásuk 146 – 244 g/km között alakul. Saját tömegük pedig 1642 – 1896 kg között mozog.

Mindent tud, amit egy prémium autónak tudnia kell!

A csodálatos számok mellett természetesen minden modern felszereléssel ellátták a sportos autót. A modern belső kialakítás, a kényelmes ülések és a minőségi alapanyagok elkényeztetik a vezetőt és az utasait is. A megjelenése és dizájnja mellett, a fejlesztők a felszereltséget sem aprózták el. Az autóba a legmodernebb, legokosabb eszközök és fejlesztések kerültek. A kocsiba beépített Head UP Display rendszer segíti a sofőrt a tájékoztatásban. A szélvédőre vetítő információs kijelző a sebességet, az útinfókat, a navigációs jelzéseket és a holttérfigyelő adatit is közvetíti.

A zene szerelmesei biztosan ki lesznek elégülve, a 15 hangszórós, 720 wattos megoldáson, amit a Harman/Kardon hifi sugároz koncertterem minőségű hangzással. Az autó képes a vezeték nélküli mobilfeltöltésre, a csomagtér ajtó motoros nyitására/csukására és a 8 colos érintőképernyős kijelző, a számtalan funkciója mellett, közvetíti nekünk a parkolókamera 360 fokos képeit is.

A kocsiban adaptív tempomat, aktív sávtartó, fáradságérzékelő és keresztirányú forgalom figyelő is a rendelkezésünkre áll. Egyszóval ez az autó, külsejével, belsejével és kiemelt tudásával igazán képes lesz megszorongatni a legnagyobb német autómárkákat.

Szóljon hozzá!